jom exchange link

Click kt banner bawah ni utk shopping di classywardrobe.com

Photobucket

visit our booth here :)

ask us here

ASK US HERE
Name:
Email Address:
Handphone No:
Question:

*Please check again your email and handphone no. We can't reply to u if u give us a wrong data. We will try our best to reply your question asap.

*To order, pls proceed to www.classywardrobe.com


This online form was provided by Freedback.

Saturday, February 26, 2011

Kempas, Johor ke Wakaf Baru, Kelantan menaiki KTM

Salam readers,

Owh tajuk ni mcm tajuk karangan plak rasanya..haha

Ok, saya rs entry kali agak menunjukkan ke'excited'san saya sebab apa nk tau?? Ni FIRST TIME saya naik keretapi dlm masa 28 tahun saya hidup. Ok, ni baru perenggan permulaan ni..

Saya n hubby mula2nya nak naik kete je, sbb sebelum ni we all memang drive je. Masa yg diambil adlah kurang lebih 11 jam. Tapi memandangkan penglihatan yg silau, badan xberapa fit utk berjaga malam dan keadaan kereta pn yg x fit jugak utk long journey..kami decide nk naik bas.. Oleh tetapi, keadaan bas yg sgt2 sempit utk kami berdua yg agak bersaiz plus sized ni, dan saya xpernah ada experience naik train, so why not kita try kan??

Saya dan hubby balik bercuti ni bukan utk suka2 ye, saya blk sbb ayah mentua saya akn operation jantung 'by-pass' pd hari ahad ni.
Harap sgt operation ni akn berjalan lancar dan ayah akan recover dgn cepat dan kembali seperti biasa..amin..


Walaupun sampai lambat sbb jem giler teruk, smpt lg berposing konon2 lama menunggu keretapi..(beg mcm bantal merah tu travel kit yg kitorg tersalah beli, sila bc di entry "air asia ke medan"). Byk berjasa rupanya tau.


Hubby juga xketinggalan berposing ye..hehe


Ramai rupanya org naik keretapi ni..

Owh, kami berjaya beli tiket coach yg ada katil. Yeay! Kalau duk kt seat biasa tu..mau kematu bont*t beb. Haha


Ish, kecik rupanya katil dia ni eh..


Ni baru testing katil ye, blum tdo lg..


Pastu ada brother ni jual2..macam2 ada..


Saya and hubby yg lapar lps blk keje dan mengharung jem, terus menyambar nasi goreng. Harga RM4.50. Mahal utk nasi grg kosong kicap dan telur..

Owh sila berhati2 ye, coz harga makanan atas train mmg mahal..Siapa yg suka mengunyah jajan, sila beli dari luar utk save budget.


Lps kenyang, ada encik cek tiket.

Korang jgn ingat suka2 ati korang nk duk mana, nk pilih coach best2 laa.. Sila berada di tempat yg sama dgn no tmpt duduk dlm tiket anda ye..

Perjalanan ke Wakaf Baru dijadualkn tiba pada pkl 8.30 pagi..tp smpi pkl 9.15pg!! total journey lebih kurang 13 jam!! Wah lebih 2 jam dari driving. Tp kalau dah tdo, mesti rasa biasa je..xde la jauh sgt johor ngn kelantan..tiap2 minggu pun bole balik kalau camni. Huhu


Ni kafe dia..


Mkn megi, mee grg and air 2 cawan kena RM14.50


Org katil bawah dah trn, kitorg plak smbg melepak


Secara kesimpulannya, it was a great journey and an amazing experience..


Sampai jumpa lagi KTM..


Thanks for reading & thanks also for your comments~

2 comments:

♥LyNnDa♥ said...

wahhh beshnyer nek ketapi..siap de katil...eeee

Classywardrobe said...

Yup, sgt best. Kalau blum try, harus try tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...