jom exchange link

Click kt banner bawah ni utk shopping di classywardrobe.com

Photobucket

visit our booth here :)

ask us here

ASK US HERE
Name:
Email Address:
Handphone No:
Question:

*Please check again your email and handphone no. We can't reply to u if u give us a wrong data. We will try our best to reply your question asap.

*To order, pls proceed to www.classywardrobe.com


This online form was provided by Freedback.

Monday, February 28, 2011

Mati.

Salam,

Mati..Semua yg hidup pasti mati. Persoalannya..bila kita akan mati? Mcmna kita mati? Apa akn jdi kalau kita belum sedia nk mati?

Kadang2 saya cemburu..dgn pesakit cancer, AIDS..doctor akn bg tempoh pd mereka..bila mereka akan mati..dan sebabnya..dan mereka kena bersedia..walau xbersedia, itulah hakikatnya..

Saya? Bila saya akn mati? Mcmne saya mati? Saya sakit ke? Saya accident ke? Mati sakit tua? Saya dah sedia ke nk mati ni??

Hidup adalah satu perjalanan..bukannya destinasi..

Saya macam semua org..ada impian..saya nak hidup bahagia, saya nk ada anak2, saya nk bahagiakan mak ayah dan keluarga, saya nak ada career yg plg baik, nk buka butik, nk jd kaya raya, nk kurus, nk cantik, nk muda selamanya..semua yg baik2 je..

Akan tercapai ke semua tu? InsyaAllah akan tercapai dgn usaha, doa dan tawakkal..

Tp mcmne dgn mati? Saya xde plan pun utk mati, back up plan pun xde..kalau tiba2 mati je macamne? Impian saya yg banyak2 tu mcmne?

Hidup adalah satu perjalanan, bukannya destinasi..

Perjalanan kita di atas dunia ni pendek je, ia bukanlah destinasi. Kalau saya letakkan semua impian saya tu sebagai destinasi hidup saya, tujuan hidup saya, kalau semua tu dah saya capai macamne? Apa tujuan saya lps tu? Lps dah capai destinasi hidup tu, boleh la Tuhan cabut nyawa saya?

Apa sebenarnya destinasi hidup kita ni? Jawapannya senang je, syurga..inilah destinasi hidup kita, perhentian kita yg terakhir..tiada lg jalan2 dugaan, ranjau penuh duri..apabila kita sampai ke destinasi, hidupla kita bersenang-lenang selamanya tanpa memikirkan perjalanan lagi..

Hidup adalah satu perjalanan menuju ke destinasi yg kita pilih..

Apa perjalanan ni sebenarnya? Perjalanan ini adalah perjalanan yg dirancang..oleh yg Maha Perancang..Dialah yg merancang segalanya2 utk kita lalui dan hadapi..kita berimpian setinggi gunung, tp adakah itu perancangan Tuhan utk kita? Perjalanan ini dirancang utk menguji sejauh manakah kesungguhan kita utk mengejar destinasi. Yg lemah dan mengalah tidak akn sampai ke destinasi sebenar, tp terpesong ke destinasi sementara..iaitu destinasi dunia..

Jadi, marilah kita melalui perjalanan kita ni sebaik yg mungkin utk memastikan kita sampai ke destinasi abadi..

Sesungguhnya mati, tidak menunggu sesiapa..

Thanks for reading..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...